Az Éjgoblin szív örökké dobog...

Warhammer. Puszti. Blog. Nagyjából össze is foglaltam ezt az oldalt. A terepasztalos kalandjaimat örökítem meg, okulásra, szórakoztatásra, elrettentésre.

Skaven - Éjgoblin csatajelentés

2011.12.30. 00:51 PUSZTI

Hosszas hammermentes időszakot tör meg a poszt, ugyanis a szentesiek óta nem voltam füvön. Festegettem, de nem jutottam el képekig, szóval azok váratnak magukra.
Ellenfelem csak hosszas könyörgés után dugta csak ki a kis patkány orrát, mert követketkező hétvégén nyelvvizsga. Bodri gondolom otthon van Szentesen, Hubi utolérhetetlen, Tirold ismét rinyapina volt és terelt. Ennyit a csapatról. 
Ja, és mivel a belassult csapat 2 hónapja nem képes Hubitól elhozni a cuccát, ezért egy honvédségi lópokrócon játszottunk, ami remek "műfű" volt. Egy Anubisszal és némi szélfútta homokkővel alakítottunk terepet.
 


Mint azt előre is közöltem Ck-val, full goblinba toltam. 1750 pontban egyeztünk meg, ezt még első saccra is ki bírtam rakni proxi nélkül. Utólag kiderült, hogy meglett volna a 2000 is. Nagyon nem tudtam trükközni, ez volt adott goblinból. A szekerek meg a hoppák oldalról próbálkoznak, a tömbök meg talán 1v1-ben esélyesek a skavenek ellen, míg nem jön a kalapács.


Éjgoblin Horda (15 osztag)
2 Éjgoblin boss (+GW)
2 Éjgoblin sámán (LVL2)
1 Éjgoblin warboss (+ASF, 4+ ward, encs shield)

24 éjgoblin (2 fanatikus) Rosszhód
26 éjgoblin (2 fanatikus) Gombászok
30 éjgoblin (2 fanatikus) Rosszhód Rendbontók
10 póklovas
4 farkasszekér (nyomokban boarszekérrel pótolva)
3 spaerchukka
20 squighoppa
4 rivertroll
2 pumpvagon

Skaven áradat (8 osztag)

Varázsló (LVL4)
BSB (lövésbutító zászló)
Varázsló (LVL2)
Doomwhell
3*25-30 slave
25 óriáspatkány
2*35 clanrat + weapon team
Warpcannon

 
A fényképek általában mindig a kör elején készültek ám itt épp Ck már mozgott.
Első körben belelőtt két sebet az egyik csukába. Az én tüzérségembe se tárazott, mert valami mágikus ködöt tolt ki, meg a ködzászlót is hozta, azaz rögtön -3 ról indultam volna. Az íjászosztagban dekkoló sámán ráparázott a ködre és beldurrantott egy Curse of bad moon-t! Dupla 6, remek, a két klánpatkány osztagon végiggyalult a kissablon, T teszt, lehullott osztagonként 11 modell. Oké mondom, ha ezek lefutnak, akkor már csak söprögetni kell. Nem tették meg ezt a szívességet. De cserébe visszaütött a móka, varázslóelpárolog, nagysablon, osztag le is fut szépen... Első kör, saját akcióból 200 pont lesétál. 

2. kör

Miután Ck körberöhögött, tovább tolta az arcomba a slaveket, alul meg a kereket. A varázsló lord miután majdnem odakozmált, úgy döntött, hogy a generálisom osztagát patkánnyá változtatja. Ellenállhatatlan erő. Mivel többen voltak, mint amekkorát dobott, ezért nem transzformálódtak, "csak" meghalt 16 goblin. Miscast? Veszít egy szintet...
Mindezekután még keresztüllőtte a warpcannonnal, hogy teljes legyen a katarzis, ám Gork és Mork megsegített, sikerült megmaradni.


Fölül 4 osztaggal indultam meg, hogy ennyivel gyorsan felőrlöm és kerítek. Ebben a körben helyezkedtem csak, túl távol volt bármihez is. Lehet picit túl közelmentem hozzá.Alul meg a hoppák megindultak lelkesen előre random. A két szekérrohamból egyik ér csak be, bever 2 sebet mielőtt megsütik/elgázolják/fölnégyelik.

3. kör


Be kell látnom, hogy fölül felelőtlenül és rosszul mozogtam, túl az arcába mentem. Ennek folyománya volt, hogy a pókokat elkapta a giantrat osztaggal, ám nem tudott eleget ütni, így seb nélkül megúsztam. Jól jött, hogy 2 figura szélesen álltam föl velük. Én párat leszedtem, sebet is okoztam, így sikerült megmaradni egy jó Ld dobással.
Az én körömben nekitoltam egy pumpányt, meg egy farkasszekeret. Gondoltam elég lesz 3D6 impakt, meg 10+ kezelő/állat ahhoz, hogy megfuttassam, vagy esetleg föl is daráljam.
Az elgondolás működött, csak Ck megdobta a dupla egyest. Mivel a másik szekér nem fért volna oda, illetve a pókok sikerén -hibásan- fölbátorodtam, így a farkasszekeret nekizavartam a giantratok mögött sunnyogó slavekbe.
Ezt most így tiszta fejjel teljes taktikai baklövésnek látom. Akkor jó ötletnek tűnt. Beütött a WAAAGH! =D
Középen a leharcolt főosztagból kiugrott a közben elémenetelő osztagba a lord, hogy ha odaér, akkor megmutassa mit tud.
Anubisz alatt lassan be biztosan begördült a pumpány a lövöldöző slavek elé, meg mellésétáltak a trollok is, mert az első két kört leszámítva ők végigbutulták a játékot.
Ck, félve az előző szekér impaktjától elkövette azt a hibát, hogy nem a squigekre rohamozott, hanem a szekérre. Amit nem ért el, de oldalát kínálta a gombáknak, akik ezt ki is használták. Bíztam benne elegek lesznek, így a szekérrel mentem középre támogatni.

4. kör
Ebben a körben kellett belátnom, hogy már a döntetlenért küzdök.


Itt látszik az elhibázott mozgásfázis, mert fönt megfutottak a giantratek, én belevágódtam a slavekbe, akik törtek, robbantak, lehullott mind a két szekér, pár pók. Itt már láttam, hogy nem fogok tudni semmit kezdeni velük, mert már egyik sem esélyes arra, hogy túléljen akár egy közelharci kört is, úgyhogy elkezdtem visszavonni a  megmaradt pumpányt meg pókokat.

Középen rongyoltam előre, mielőtt szétlőnek, de sajnos a tüzérsége és a mágija elemésztette ezt az osztagot is. Annyit elértem, hogy a slavekbe beledobtam 2 fanatikust, illetve az osztag mögött toltam előre a főosztag 4 túlélőjét, hogy azok is elengedjék a saját golyósukat.  Miután túl voltunk az első osztagén, inkább taktikát változtattam, mert eddigre ez is kb 8 fősre fogyott. Innentől velük is menekültem, kiváltam a hőssel és a lorddal, hogy minél több célpontot adjak, ne bírja egyben leszedni őket.
A trollok tovább lépdeltek a slavek felé, akik nem támadtak, hanem lövöldöztek a sqiugekre parittyával, körönként huszat. Leapasztotta őket rendesen, majd a varázslója elkasztolta ellenállhatatlan erővel a trollokra is a patkánnyá transzformáló varázslatot és így lett ellenfelemnek egy kb 250 pontos 4 fős clanrat osztaga. És mi lett a miscast? Veszít 3 szintet! Érted? Kétszer kidobta a legártatlanabb hatást a táblán! Én meg a legtrébbet?!? Kurva szarvaspatkány!
A megmaradt 3 squig leharapott egy magányosan szaladgáló kishősét, majd az osztag egyetlen túlélővel elkezdtem futni, hogy mentsem a pontot.

Ő vesztett kb 150-200 pontot: Doomwheel + 1 slave osztag
Én vesztettem kb. 900 pontot. És mázlim volt, mert a föntmaradó 2 éjgoblin egységekből 2-4 figura maradt fönt, egy sqiuglovas, a pumpány 1 seben vánszorog elfele, a pókok is fele létszám alá mentek.
Ellenfelem mészárszékre elpáholt. Szép játékkal, jó taktikával. Gratulálok neki itt is a győzelméhez. Remélem a blogján skaven oldalról is megszületik a battrep.

Tanulságok:

  • -A goblinok túl könnyen hullanak. Nem hoztam eleget. Jobb lett volna mondjuk 40 fős blokkokban hozni, hogy maradjon is, mire odaér. Vagy esetleg mégegy osztag. -> Azaz neki kell állnom ragasztani és festeni a maradék két osztagot.
  • Mágia. Eddig mindig csak jelképesen hoztam egy LVL2 mágust semlegesíteni. De most kivillant, hogy a LVL4 mágus jóeséllyel kerül bele a listába. Minden varázslatához +4, azaz +1 kocka. Ezen felül 2/3 eséllyel ismer népirtás varázslatot.
  • 1 sámánom egyedül rambózott, nem is varázsolt egyszer sem, mert hülye varázslatai voltak. A másik meg aki osztagban volt eldurrant. Azaz amiért az egyik egyedül volt, azért szívott a másik. Azaz sose rakd osztagba a mágust! (legalábbis csak akkor, ha esélyes, hogy kilövik) Nekem az új kiadással legalább 3* volt olyan, hogy miscast, nagysablon, egész osztag

4 komment

Címkék: skaven csatajelentés éjgoblin

A bejegyzés trackback címe:

https://ejgoblinsziv.blog.hu/api/trackback/id/tr233505805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aidor 2011.12.31. 09:48:32

nem vagyok utolérhetetlen, csak te vagy ad1. béna, ad.2 lusta stb. ...és még fokozhatnám...

PUSZTI 2012.01.03. 00:36:07

Mivel nem fért a szövegdobozba:
• Oda kell figyelni jobban a rohamtávokra és mozgásra. Olyanokat néztem be, amit nem illene.
• A szekerek csak párosával rohamozzanak. Egy szekér nem szekér elv ismét bizonyított. Ellenben most olvastam fórumon, hogy a goblin szekereket hozhatjuk 1-3 fős egységekben. Hmm. Jól hangzik.
• Ck ellen nem éri meg csukkát hozni. A zászlójával megvakít, mellesleg egyetlen célpontom a kerék. Esetleg megnézzük a DD-t vagy a kőhajítót legközelebb.
• A Doomwheel-nek nagyobb a füstje mint a lángja. Az igazán komoly problémát a slavek okozzák. 60 pont, körönként lő 20-at, folyamatosan hátrál, hogy ne érjem el, majd ha sikerül robban. És 60 pont. Ha elkapom se ér semmit. Ha nem foglalkozok vele, akkor meg azért komoly terrormunkát végez.
Lovasság kell nekik. Vagy oldalból 10-15 farkas, vagy 5-8 boarboy. A robbanásra nem emlékszem hogy van, attól függően.

Aidor 2012.01.03. 14:52:04

A 20-30-as gobbó blokk tényleg butaság, épp ezt ecsetelted te is nekem h ez már tömeg-kocka hammer...a 40 már jobbnak tűnik. Szekerek is vagy osztag mellett jók, vagy többen együtt, de steadfast miatt ígyis meg van az esély h beszorulnak, és akkor bukta a köv. körben.
Vagy épp a slavek ellen kell bevetni a szekeret, bár az meg lassú. Csak épp h pl relatíve drága lovasságot...pl boar boyok...betolni néhány slave miatt az ellenség arcába, kicsit kockázatos.
LVL 4 ütős...nevesített lvl 4-es még inkább annak tűnik sztem.
Amúgy alapvetően sztem orkokkal kellett volna játszanod, esetleg egy horda,lorddal...hadd lője, hadd foggyon, beéred slaveket halnal, aztán a maradékot lekapod, a kisebb dolgokat meg levadászod, pl boar boyokkal.
Vagy még a nagy pók is jónak tűnne, golyó fogó,meg pánikoltató.

PUSZTI 2012.01.03. 22:04:14

A lényeg épp az volt, hogy csak goblint rakok a pályára.
5 boarboy 100 pont. Nem egy komoly költség. Igaz ezért kapok 30 gobbót is, de azok lassabbak, és 3+ helyett 6+ ban rohangálnak. Meg 5-6 Ld...
Ezekkel könnyebben megyek az oldalába. De kb mind a kettő osztag elvásik mire eldarálom őket. Ha mást nem a végső robbanás belezi ki a maradékot. =/
süti beállítások módosítása