Az Éjgoblin szív örökké dobog...

Warhammer. Puszti. Blog. Nagyjából össze is foglaltam ezt az oldalt. A terepasztalos kalandjaimat örökítem meg, okulásra, szórakoztatásra, elrettentésre.

Song of Blades

2012.01.27. 02:20 PUSZTI

Legutóbbi posztban mindenféle krootot ígértem, de ehelyett Szőkével nagyot kalózkodtunk, aztán végül terepgyártás lett belőle az új játékhoz. Ő csinált egy kutat, meg 4 sátracskát, én meg egy Fachwerkhausét, meg egy omladozó kalmárházat. Jöjjön egy rövid ismertető a SoB-ról.

 

 



Maga a .pdf borítója kissé hatásvadász és csili-csáré, de jól illusztrálja, hogy a lényeknek csak a fantáziánk szabhat határt. Itt épp valami torzonborz orkon üt rajta 3 kék patkány-imp-tehén.

A szabályokról:
Hihetetlen egyszerű az egész. A játékos a körében sorra mozgatja egymás után a figurákat (de mindenkit csak egyszer). Egy figurának két értéke van. Van a Quality (minőség) és a Combat (harc).
A Q mutatja, hogy mennyire lojális, aktív a figura. Az értéke 1+ -tól 7+ -ig terjed. Ez ugyanis a célszám, amit meg kell dobni, hogy cselekedhessen.
Egy cselekedet például egy mozgás, felkelés, támadás, varázslás. De ha apait-anyit beleadva suhint a figuránk, akkor az elvisz két akciópontot

A játékos döntheti el minden figuránál, hogy mekkorát kockáztat az akciópontok generálásánál. Maximum 3 kockával lehet dobni, de ha két dobás nem üti a célszámot, akkor (ha a harmadik kocka sikeres) elkölti a pontot és körvége. Olyan, mint BB-ben a lúzerkedés. Azaz ha a köröd elején elbaltázod, akkor megeshet, hogy nem cselekszik senki a csapatodból.
A Q lesz a későbbiekben az LD dobások célszáma is, így nem árt, ha minnél alacsonyabb. (Ne feledjük, itt fölé kell dobni D6-tal!)

A másik érték, a harci stat (C). Ezt használjuk lövésnél, közelharcnál egyaránt. A rendszer itt is megvillantja az egyszerűségét, nem használ táblázatot, hanem csak D6+C.
Aki nagyobbat dob, az a földreküldi, vagy ellöki magától az ellenséget. Nem számít ki ütött, megeshet, hogy a támadó orrát verik be.
Ha földön fekvő, vagy mozgásképtelen lényt támad (ugye a háború nem az úriemberek sportja) és nagyobb lesz a D6+C összege az állónak, akkor a fekvőt csúnyán lekaszabolják.

A közelharcot befolyásolja például az, hogy nagy lény (+1), lovas(+1) harcol, vagy például az, hogy 2 akciópontot elköltve (+1) törünk a gaz ellenfél romlására.

Mozgás:
A mozgás sincs túlbonyolítva. Van háromféle táv, (kicsi, normál, nagy) amit tudsz maximum mozogni, de csak egyenes vonalban. Egyszerre több akciópontot is elkölthetsz mozgásra ha úgy hozza a szükség.

Morál:
Meg kell dobni a Q értékét a figurának, ha:
- nagy távon belül föltrancsíroznak valakit (a közelharcban háromszorosát dobta az ellenség, mint a fekvő figura)
- nagy távon belül meghal a csapat vezére
- a csapat fele elhullik
- terrort okozó jószág jön szembe

Mágia:

Ezt még nem olvastam. =)

Skillek:

Itt vannak a figurák harmadik jellemzője. Ezeket nem boncolgatnám túl részletesen, de itt vannak leírva a szabályok. Például a repülő, nagy, orvgyilkos, élőhalott, vad, mérgező, stb...

Azt hiszem, ezzel nagyjából végére is értem a játék bemutatásának. Összességében elmondható, hogy pörgős, könnyen tanulható és borzasztóan egyszerű, már már primitív rendszerrel állunk szemben.

A végére hagytam a személyes kedvencet: Mi magunk is generálhatunk figurákat! Maga a .pdf tartalmaz 10+ sereglistát a gnolloktól kezdve a sellőkig, de emellett van egy katona-kalkulátor is a pakkban. Szép excellben lehet összevásárolni a számunkra kedves modellünkhöz az értékeket és képességeket.
Egy kommongoblin (Q4+ C1) 8 pont, de egy ork (Q4+ C3) már 27. Az ork warboss (Q3+ C4) meg 100 pont, de cserébe leader (vezető = minden csapattárs nagy távon belül -1-et kap a Q-ra.) és mellé fölkel a halálból egyre romló Q értékkel.




 

Szólj hozzá!

Címkék: sob

A bejegyzés trackback címe:

https://ejgoblinsziv.blog.hu/api/trackback/id/tr83878803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.